Myggnät och pepparkakor....






Idag är det precic en månad kvar tills jag flyger iväg till Tanzania.... Pratade med Volontärresor igår för att få lite förslag
om vad man bör tänka på att ta med sig.. typ bra att ha saker. Fick veta att jag skulle tänka som på 30-40 talet...problemet är att jag var inte ens född då...nästan inte iallafall men jag förstår ju att det blir ett ordentligt kliv bakåt i tiden. I allafall så är pepparkakor och kex något som barnen uppskattar. Tandborstar är också något som kommer väl till pass liksom plåster så jag får väl se till att fixa det. Mycket cyklande blir det där mellan barnhemmen så bra att ha med sig grejer så man kan laga punka och så..... Har iallafall gjort alla vaccineringar så nu behöver jag bara äta Lariam så man inte åker på gula febern. ja just det... myggnät måste jag fixa också.... Svårt att veta det här med kläder ..... Förmodligen blir det en hel del jobb utomhus också... så det är bäst att gardera sig.
Måste nog börja skriva en lista nu annars glömmer jag väl det mesta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0