24 dagar kvar



Jösses vad tiden går fort nu... bara 24 dagar kvar och jag är hur hispig som helst... Har fått en del mail från Ewout
där han berättar om livet därnere Förstod att det här med obegränsad el kan jag glömma  men det finns en generator där och mobilen den  får man ladda i bilen. Kommer säkert att upptäcka att det som är självklart här är inte lika självklart där Hur som helst så blir jag hämtad  när jag anländer till Dar es salaam för att sedan åka tåg i 22 timmar till Makanbako... Det blir nog en upplevelse i sig det. Sedan bär det uppåt 2000 m över havet till Mafinga Iringa där jag ska vara.. Hur jag kommer dit vet jag inte ännu men kanske som på bilden ovan....
Moyo Kwa Moyo.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj, det var en lång tågresa. Tänk vad mycket man hinner se på den vägen! Det kanske blir ett riktigt safari med tigrar och lejon och zebror! Det vore ju häftigt!

2008-10-16 @ 14:07:09
URL: http://SandraL.devote.se
Postat av: christian

Nu när jag skriver detta är det bara 19 dagar kvar tills den 22h långa resan med tåg =) Som tur e har ju vi svenskar fått vänja oss med SJ's tåg så det lär väl knappast vara varmare i det där tåget, trots att det är i Tanzania =) Som tur är så lär det väl bli lite annan utsikt där än här hemma där det bara e skog så timmarna kommer nog gå undan.

2008-10-19 @ 21:19:05
Postat av: Cecilia Hultin

Hej! Hittade din blogg med lite hjälp av Maria Hagman. Jag var i Tanzania och på daghemmen i Matanana i somras! Åh vad jag är avundsjuk på dig jag skulle så gärna vilja följa med dig ner nu!

Det är det bästa jag gjort och varit med om i hela mitt liv! Jag planerar att åka tillbaka när jag samlat ihop tillräckligt med pengar, pluggar nu swahili och sparar och längtar varje dag. Hör gärna av dig till mig om du har några frågor, det vore också kul att hålla någon kontakt när du kommit tillbaka! Vänliga hälsningar [email protected]

2008-10-25 @ 17:35:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0