Verkligheten




Jambo igen alla vänner!!!

Har nu befunnit mej en vecka här och jag kan lova att det ar ett helt annat liv jag lever för har finns sa mycket glädje men också så mycket svåra saker att uppleva. Barnen här är verkligen nyfikna på allt man har. De vill gärna vara i famnen helst alla samtidigt Att se deras lysande ögon och deras leende ansikten går inte att beskriva. De säger musungos som betyder vit men de säger det med glädje. De har heller inte leksaker som svenska barn utan leker lika bra med en pinne med ett snöre på m.m. I förrgår gick vi over bergen bland bambuträden och akasiaträden i minst 35 graders värme. Efter ca 5 eller 6 km kom vi till en liten by med några hus i. Vi hörde ett litet barn gråta så Ewourt som är vår ledare här och jag gick dit och ser ett ca tvåmånadersbarn ligga pa en filt och gråta  och bredvid satt  hennes några år äldre bror. Mamman som arbetade pa fälten kom och berättade att barnet grät for hon hade ingen mjölk åt det. Detta var mitt första möte med det allra svåraste . Jag stod med en hivsmittad mamma som inte hade mat åt sitt  barn. Detta ser vi ofta på tv hemma men att ha barnet i sin famn ,att känna mammans hand och se hennes ögon är en helt annan sak. Jag kommer nog alltid att bära den bilden med mej. Vi vandrade vidare och i ett annat hus träffade vi ocksa människor i samma situation. Ett till barn med tom blick. Vi vandrade vidare lika långt tillbaka i hettan. På hemvägen blev vi korrumperade av några män men vårt värdpar Ewourt och Salome löste detta. På kvällen gick jag till byn en stund . Gick och lade mej ganska tidigt , såg pa stjärnorna och månen... Känslorna var starka och det var första natten jag grät men förmodligen inte den sista


Kwa heri fran mej i ett varmt Tanzania


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi här hemma kan nog inte ens föreställa oss hur det är. Ett helt annat liv. När jag kommer hem från Indien kommer vi att kunna prata i evigheter!

2008-11-15 @ 15:11:39
URL: http://SandraL.devote.se
Postat av: Line

Hej Farmor!

Hoppas att du har det bra snälla farmor.......... jag tycker om dig. Från Line helaste bra i hela veckan du har..du är så snäll så snäll.

Jag längtar efter dig tycker ju om dig sååå mycket.

längtar till att du kommer hem.....Hela älsklingen med resan är bra jag vet att du kan ha det bra i afrika

/Line

2008-11-16 @ 18:35:04
Postat av: Gerdy

Du hade tidigare mycket att lära oss och kommer att ha än mer när du kommer hem. Sköt om dej, kolla stolpskor emellanåt. Saknar dej. Kram Gerdy

2008-11-18 @ 07:11:25
Postat av: Anonym

Skönt att se att du är på plats, intressant att läsa om vad du får uppleva. När du kommer hem igen måste vi träffas så du får berätta om allt. KRAM sköt om dig//din vän Carina

2008-11-18 @ 16:35:41
Postat av: Susanné

Tänker på dig varje dag. Kram

2008-11-18 @ 20:40:27
Postat av: Sara & Lisa

Hej! Skönt att resan gick bra, vi har tänkt mycket på dig. Det var så kul att du kom förbi och hann berätta om resan innan du for :) Vi lovar att följa dig via bloggen och hoppas att det kommer gå bra. Jobbigt att läsa om det lilla barnet, kan inte ens föreställa oss hur det är att faktiskt vara där... Många kramar från hela familjen i Lillkyrka (katterna också!)

2008-11-18 @ 22:12:48
Postat av: Anonym

Anneli har fått barn nu!! Tisdag 18/11 kl 14.14. En kille, 3690gr, 51 cm. Hoppas allt är bra med dig.

Kram

2008-11-19 @ 10:19:09
Postat av: Julia Persdotter

För ett år sedan var jag exakt där du var, väldigt roligt att få vara i Sverige och läsa bloggen från andra sidan. Jag blir så avundsjuk på dig som har hela upplevelsen och all kärlek framför dig :) Hälsa alla från "dada Julia"

2008-11-20 @ 19:57:24
Postat av: sonja

Vad jag kan se så finns det ingen information från Dig sedan börj december. Därför blev jag lite konfunderad om hur Du har det. Fick sms och då ser jag ju att allt är väl. Ska titta om det finns nån billig resa i julhelgen och i så fall kommer jag ner med julskinkan.

Kram

2008-12-16 @ 21:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0