Jambo

ambo igen alla vanner!

Jambo !!!!!

Efter en vecka i Maatanana befinner jag mej pa ett internetcafe och hoppas att det ska funka,man vet ju aldrig i Afrika. Resan ner gick bra och vnar man val kom ut ur planet mottes vi av den Afrikanska hettan Overkligt men sant...i Afrika var jag nu. Jag och tva volontarer till blev hamtade av Hebron och nar vi vaxlat in pengar och fatt in den omtalade packningen sa bar det av i vanstertrafiken i en hogerstyrd bil. sa det var som tvartom. Kandes verkligen att man var i en annan del av varlden, mycket folk ,kvinnor som bar massor av saker pa huvudet och cyklister med flera meter hog last pa pakethallaren. Nar vi kom fram till Hebron och hans familj vilade vi ett tag sedan var det dax for middag. En av dottrarna kom med ett handfat och en kanna sa vi skulle skolja av handerna. Upptackte att bestick var bara att glomma for tre tre manader framat for nu galler hogerhanden och hur ater man bonor med den???. Vi insag ocksa att vi maste ut och jaga toalettpapper for det tillhor inte vanligheterna har. Klockan var 21.00 da jag skrev detta Vad jag kande gar inte att satta ord pa men jag visste att jag var i aAfrika och skulla vara har i tre manader. Kramar till er alla.... Glomde usb.minnet med bilder



Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att du kom fram ordentligt! Hoppas att inte värmen tar kål på dig som kylan här gör på mig! :)

2008-11-15 @ 15:10:33
URL: http://SandraL.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0