Tillbaka till Matanana

 


Skulle vilja lita mer pa chaufforen....



Jambo igen alla vänner!!!! 


Är nu tillbaka på barnhemmet efter ca 2 veckor på Kiganboni. Dom tre sista dagarna som var väldigt trevliga tillbringade jag tillsammans med  Johanna  som varit varit på barnhemmet i 4 månader. Hon har verkligen gjort ett bra jobb på barnhemmet.
Dagen efter att hon åkt hem till Sverige igen så tog jag bussen till Iringa en färd jag sent ska glömma .
Resan tog hela dagen och jag kom fram sent på kvällen efter att bytt buss två gånger.
Det var verkligen hur skönt som helst att komma hem igen efter att varit därifrån 2 veckor.
Så kom julen även till Africa och till barnen i Matanana.
Barnen kom gående i grupp sjungande Jingelbell ... Det var en otrolig upplevelse att skåda och så klart att man blir tårögd när man ser dessa underbara ungar,
Vi fortsatte firandet  en massa lekar som liknar det vi har då vi firar midsommar.
Det var en glädje utan dess like hos barnen.
Dagen efter var jag med till Lutherska kyrkan där det pågick gudtjänst 2.5 timme.
Jag trodde innan jag kom dit att tiden skulle gå sakta men den gick väldigt fort.
Jag blev väldigt tagen av all den musik och sång från både barn och vuxna,
Att se glädjen och styrkan och framtidstron hos dessa otroligt fattiga människor
är en sa stark upplevelse sa det ar svart att beskriva..
Denna upplevelse har oppnat mina ogon ,ycket mera och jag kanner sa starkt for
projektet och manniskorna har..Moyo kwa moyo betyder hjarta till hjarta och det ar verkligen
sa mycket hjarta och varme pa garden har och dorren star alltid oppen for byns innevanare.
Tiden gick så fort .Känner att jag har så svårt att sätta ord på det jag upplever för det blir
så starka känslor och  jag har så nära till gråt just nu.
Längtar även hem litegrann särskilt nu runt jultid och nyår men det går ju upp och ner hela tiden.
Till sist vill jag önskarer alla ett
"Gott Nytt År"...
Lova vara rädd  varandra är den hälsning ni får
Och tänd ett ljus för jordens barn.
Kramar och Kwaheri från mej.

Ni kan även läsa min blogg på http://cath.zoomin.se/

Kommentarer
Postat av: Susanné

Hej kära mor! Är kass på att skriva just nu men det går inte en enda dag utan att jag tänker på dig. Tror att du vet det. Ett gott nytt år önskar jag alla nära o kära och resten av världens alla goda hjärtan. Take care,have fun. Det är där alla de stora rikedomarna ligger. LOVE*

2008-12-29 @ 22:53:29
Postat av: Johanna

Mambo, wipi?

Verkar som att ni hade en vädig trevlig jul. Har tänkt på er mest hela tiden under julhelgen och nyår. Saknar "mina barn" men börjar att komma in i livet här hemma ett steg i taget :)

ta hand om dig (och maskarna..) Kram

2009-01-02 @ 09:21:36
Postat av: Anonym

Hej!

Skickar dig en varm hälsning fast det är så innivassen kallt här -27 grader ikväll. Här är allt som vanligt, ser att du får vara med om både de ena och andra. Vi vill önska dig ett GOTT NYTT ÅR och hoppas att detta år ska bli ljusare, det kan ju inte bli värre än de som varit. Längtar till att få träffa dig när du kommer hem.

Kramar från Carina och Christer

2009-01-04 @ 20:08:27
Postat av: Anonym

Hej!

Skickar dig en varm hälsning fast det är så innivassen kallt här -27 grader ikväll. Här är allt som vanligt, ser att du får vara med om både de ena och andra. Vi vill önska dig ett GOTT NYTT ÅR och hoppas att detta år ska bli ljusare, det kan ju inte bli värre än de som varit. Längtar till att få träffa dig när du kommer hem.

Kramar från Carina och Christer

2009-01-04 @ 20:09:43
Postat av: sonja

Hej!!!

Nu är det inte långt kvar tills Du kommer hem. Här är det fint vinterväder och dagarna börjar bli ljusare. Ska bli kul att få höra om alla äventyr när Du kommer hem. Ha det bra. Kram

2009-01-08 @ 21:19:51
Postat av: Josefin

Mambo poa!

Hoppas att du haft en underbar tid på barnhemmet och att du får tid att återhämta dig i den svenska vardagen! Jätteroligt att läsa din blogg och se dina bilder, vad Whitty blivit stor!

Jag längtar tillbaka mer och mer för var dag som går, jag och Johanna förstår inte vad vi gör här i Sverige.

Hälsa alla och krama om Dao från mig, saknar honom så det gör ont!

Många kramar!

Just de, blev det något av växterna?

2009-01-24 @ 16:36:28
Postat av: Anonym

Kul att ni tittat in har Johanna och Josefin. Ja Vittney har vuxit en hel del trots malaria som hon ar frisk ifran. Jag ar nu pa hemvag trakigt nog men jag kommer att aka tillbaks . Ska halsa alla sa gott fran er. Har varit dalig pa att uppdatera har men ga in pa min lank catharinaL har bredvid sa ar det lite mer skrivet. Ska skriva ner resten da jag kommer hem. Ni vet internet har. Kram fran mej

2009-01-26 @ 16:25:36
Postat av: Louise!

Hej Catharina :)

hur e läget?

hur känns det att vara hemma igen?

kollade på dina bilder från din andra blogg, jätte fina bilder!!!!

hoppas vi hörs av en dag!

kramar!!!!!

2009-02-10 @ 19:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0