Seglat i Indiska oceanen

                         


Badgaster som kommer kl 17 varje kvall.


Jambo igen på er alla!!!!


Efter 4 veckor sa har jag tagit en paus och befinner mej utanfor Dar es Salaam pa en jattin badplats som heter Kiganboni. Var ute och seglade en dag med tre afrikaner i en bat gjord av mangotradstam. Hade lite funderingar over vad jag gav mej in pa men dom var jattetrevliga. Vi kom fram till en o som heter sinda ett otroligt vackert stalle. De fixade mat en slags tomatrora och ugali som jag faktiskt har svårt för  men det var bara att ata det och halla god min. Efter ett varit dar ett par timmar seglade vi tillbaka igen. Det var stora vagor och starka vindar men riktigt riktigt roligt. Har i Kiganboni ar det en helt annan typ av manniskor man moter Manga ar indier har och jag har fatt veta att de ager ganska sa mycket har i Tanzania som fina hotell affarer m.m. man ser att dom har gott stallt nar dom kommer hit i sina fina biler med familjen for att vistas har under veckoslutet. Det ar stor skilnad pa dem och det fattiga manniskorna vi moter i Matanana som jag snart ska atervanda till. resan tillbaka dir tar ca 9 timmar och sedan far man sova over dar for att ta dalla dalla  till Mafinga. dalla dalla ar en liten buss som nastan inte haller ihop med ca 12- 14 platser men har trycker man latt in 25- 30 personer plus nagra pa taket sa det blir ganska sa trankt. Efter nastan 2 veckor har sa saknar jag faktiskt livet och enkelheten i Matanana . Ska bli skont att atervanda dit till braskvallarna och ingen elstrom. Till och med den skraniga tuppen kanns ok liksom dom hogt kvakannde grodornas natt musik. Kommer att kannas konstigt att fira jul och nyar i Afrika men det blir sakert bra. Troligen besok i kyrkan och da valjer jag den Lutt\herska for dar pagar Gudstjansten bara 2-3 timmar jamfort med de andra kyrkorna som massar pa i 4-5 timmar. Ska nu ta en promenad pa stranden. Ha det nu sa bra alla dar hemma Kram och Kwaheri fran mej.







               

Kommentarer
Postat av: Maud (på banken)

God Jul och ett riktigt Gott Nytt År !!

Vilka fantastiskt vackra bilder, och vilken insats Du gör!! Hoppas Du får fortsätta vara frisk och göra nytta bland fattiga och föräldralösa (men det blir nog lite knepigt att komma hem till att välstånd & lyx) Allt Gott !!

2008-12-23 @ 13:22:10
Postat av: Dan

Önskar dig en god jul och ett gott nytt år! Kan du inte skicka en burk varmluft till mig? Här hemma i den gamla byn, så är det idag på julafton - 13 grader och snön ligger djup på taken. Lite fint är det dock, när solen sänker sig fast klockan ju bara är 13,40. Puss och kram på dig!

2008-12-24 @ 13:44:06
Postat av: Sandra

Hej momma och god jul! Vilka underbara bilder! Jag längtar verkligen tills jag också åker iväg. :) Hoppas du har det lika underbart som det ser ut! Vi saknar dig här hemma! Puss & kram!!!

2008-12-25 @ 13:43:22
URL: http://SandraL.devote.se
Postat av: Lars-Erik

Hallå

Ser att det är bra med dig.Har just firat jul i Alanäset med fam.

Får passa på att önska dig ett gott nytt år.

Sköt om dig och ha de "gött"/Kram L-E

2008-12-25 @ 20:38:57
Postat av: Anonym

god jul Hoppas det är bra med dej jag fins här för dej ,,,,,, kram

2008-12-25 @ 23:30:40
Postat av: catharina tanzania

Tack alla som skriver. Jag blir verkligen jätteglad för era kommentarer...Tack för att ni finns.....

Jättekramar till er alla....

2008-12-26 @ 08:06:39
Postat av: Ewout van Alphen

Fick en stund att läsa på din blogg. Det är kul att se Afrika med dinna ögon.

"din" flicka Vittnes tultar omkring. Hon är så underbar med sina stora tänder och långa ögonfransar. Vi har nu även fått ett Hittebarn. Lilla Souady han är två år. Det är både rolig att kunna vara till hjälp men även betungande att veta att dessa barn är så beroende av oss. Kram från oss alla Ewout

2009-06-30 @ 10:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0